Škoda Favorit Tremp
Citace z webu auto.cz
Když v roce 1983 začalo studio Bertone pracovat na nové malé Škodovce, z níž později vešel Favorit, nemělo za úkol zpracovat pouze návrh pětidveřového hatchbacku, ale také návrhy dalších karosářských variant. Vizí bylo zpracováno hned několik, realizace se ale nakonec dočkaly jen kombi (prodávané jako Forman), užitková verze (Praktik), pick-up a užitkové kombi se zvýšenou střechou (Forman Plus).
Nevyráběné projekty ale také zaujaly, ať už sedan nebo třídveřový hatchback. Právě Favorit Coupé by mladé zákazníky rozhodně měl šanci přilákat, zajímavým návrhem byl i Favorit Tremp. Tento prototyp byl postaven v roce 1989 na základech hatchbacku. Ve srovnání s ním mu ale zůstala pouze střecha nad předními sedadly, zadní část byla odříznuta a doplněna o potřebné vzpěry. Jednalo se tedy o netradiční pick-up – zadní sedadla totiž nahradila rovná podlaha pro náklad. Druhý pár dveří ale autu poněkud nečekaně zůstal a byl dokonce plně funkční.
Tremp se realizace nedočkal, Škoda ale myšlenku pick-upu pro volný čas neopustila. V prosinci 1992 následoval další takový prototyp na bází Favoritu, nazvaný Fun. Ve srovnání s předchůdcem se jednalo již o tradiční pick-up – základem už nebyl pětidveřový hatchback, nýbrž užitkový Pick-up.
http://www.auto.cz/serial-zapomenute-prototypy-skoda-specialitky-mlade-92782?cast=3-Od-Trempa-k-Funu